Esperi uudisti Kaiun kanssa brändistrategiansa vuonna 2023, minkä pohjalta lähdimme toteuttamaan myös visuaalista brändiuudistusta.
Haaste
Koko hoiva-alaa riepotellut vuoden 2019 kriisi jätti jälkeensä mainekolhun myös Suomen toiseksi suurimman asumispalveluiden tuottajan Esperi Caren brändiin. Sen jälkeen yhtiön sisällä on tehty isoja ryhtiliikkeitä, joiden ansiosta henkilöstö- ja asukastyytyväisyys ovat kehittyneet hyvälle tasolle, mutta ulkoinen maine ei henkinyt yhtä vahvaa kehitystä. Henkilöstöstä kumpusi toive näyttävämmille ja rohkeammille toimille, jotka näyttäisivät yrityksen uudistumisen. Positiivisen muutoksen haluttiin näkyvän ulospäin.
Ratkaisu
Esperi uudisti Kaiun kanssa brändistrategiansa vuonna 2023, minkä pohjalta lähdimme toteuttamaan myös visuaalista brändiuudistusta. Lähtökohtana oli säilyttää laajalti tunnistetun brändin ominaisuuksia, mutta tuoda se nykypäivään positiivisessa, Esperin arvoja välittävässä valossa. Avainasemassa oli päivittää visuaalinen ilme, josta välittyvät lämpö, huolenpito ja yhteisöllisyys. Brändiuudistuksessa osallistimme läpi prosessin yrityksen henkilökuntaa ja muita sidosryhmiä.
Tulokset
Esperin pitkään samanlaisena pysynyt brändi tuotiin tähän päivään yritykselle tunnusomaisia piirteitä kunnioittaen: E-kirjain, sydänsymboli ja tutut värit ovat edelleen tallella, mutta uudessa muodossa rinnallaan raikas paletti uusia elementtejä. Uudistunut brändi on vastaanotettu hyvin: henkilökunta sekä johtoryhmä on antanut uudelle ilmeelle paljon kiitoksia. Uusi brändi tukee Esperi Caren kasvua ja maineen nousua.