Uusi brändi-ilme esiin visuaalisesti houkuttelevassa vuosikertomuksessa 2020
Haaste
Nesteen brändi-ilmettä uusittiin vuosikertomusprojektin aikana, joten vuoden 2020 vuosikertomus oli ensimmäinen esimerkki uudesta ilmeestä – panokset olivat korkealla. Tavoitteena oli visuaalisesti houkutteleva ja informatiivinen vuosikertomus, joka tukee Nesteen tarinaa. Uuden luotavan konseptin piti soveltua raportoinnin pohjaksi tulevaisuudessa. Neste raportoi myös ensimmäistä kertaa ESEF-vaatimusten mukaisesti. Laatu- ja budjettitavoitteet olivat korkealla.
Ratkaisu
Kumppanin valinnassa Neste painotti joustavuutta ja rautaista projektinhallintaa. Työskentelimme yhdessä Nesteen vuosikertomustiimin kanssa saumattomasti koko projektin ajan. Yhteiset toimintatavat, kuten yhteiset työkalut ja viikoittaiset projektiyhteenvedot sekä huolellisesti tehty aikataulu, pitivät hankkeen raiteillaan.
Tulokset
Vuosikertomus valmistui tiukan aikataulun mukaisesti, ja asiakas oli tyytyväinen tulokseen sekä prosessiin. Erityistä kiitosta sidosryhmiltä sai vuosikertomuksen ulkonäkö, joka ilmentää Nesteen brändiä ja uutta ilmettä kauniisti. Jouheva yhteistyö johti myös jatkoon – pääsimme tekemään myös seuraavan vuoden vuosikertomusta.