Muutosviestinnän mestariluokka: Case Handelsbanken ja viestintäjohtajan opit

 Vuonna 2021 Handelsbanken ilmoitti vetäytyvänsä Suomen markkinoilta – siitä käynnistyi yksi Suomen suurimmista finanssialan yritysjärjestelyistä. Pankin palveluja myytiin S-Pankille, Henki-Fennialle ja Oma Säästöpankille. 
 
Kyseessä oli muutosviestinnän näkökulmasta poikkeuksellisen vaativa, useamman vuoden matka. Miten siinä onnistuttiin? Mitä oppeja viestintäjohtajalle ja viestintätiimin jäsenille jäi käteen? 
 
Olet lämpimästi tervetullut 10.4. Kaiun Hyppytunti-webinaariin, jonne saamme erikoisvieraiksemme kaksi muutosmatkan ytimessä ollutta viestinnän ammattilaista: Handelsbankenin viestintäjohtaja Pirjetta Soikkelin ja Kaiun kumppanikonsultti Inka Ikosen. Pirjetta johti muutosviestintää, ja Inka kuului ulkoistettuna konsulttina hänen tiimiinsä. 
 
Keskustelemme muun muassa seuraavista näkökulmista: 

  • Mistä Handelsbankenin muutoksessa oli kyse ja millaisia vaiheita siihen kuului?
  • Miten viestinnän merkitys saatiin kirkastettua johdolle, jotta resurssit riittivät ja viestinnällä oli valtuus toimia?
  • Miten sisäisellä viestinnällä pystyttiin lieventämään epävarmuutta?
  • Mitkä olivat onnistumisen aakkoset? 

Ilmoittaudu Hyppytunnille alta!

Tapahtuman tiedot

Aika: 10. huhtikuuta 2025 8.30-9.30

Paikka: Zoom