Muutosviestinnän mestariluokka: Case Handelsbanken ja viestintäjohtajan opit
Vuonna 2021 Handelsbanken ilmoitti vetäytyvänsä Suomen markkinoilta – siitä käynnistyi yksi Suomen suurimmista finanssialan yritysjärjestelyistä. Pankin palveluja myytiin S-Pankille, Henki-Fennialle ja Oma Säästöpankille.
Kyseessä oli muutosviestinnän näkökulmasta poikkeuksellisen vaativa, useamman vuoden matka. Miten siinä onnistuttiin? Mitä oppeja viestintäjohtajalle ja viestintätiimin jäsenille jäi käteen?
Olet lämpimästi tervetullut 10.4. Kaiun Hyppytunti-webinaariin, jonne saamme erikoisvieraiksemme kaksi muutosmatkan ytimessä ollutta viestinnän ammattilaista: Handelsbankenin viestintäjohtaja Pirjetta Soikkelin ja Kaiun kumppanikonsultti Inka Ikosen. Pirjetta johti muutosviestintää, ja Inka kuului ulkoistettuna konsulttina hänen tiimiinsä.
Keskustelemme muun muassa seuraavista näkökulmista:
- Mistä Handelsbankenin muutoksessa oli kyse ja millaisia vaiheita siihen kuului?
- Miten viestinnän merkitys saatiin kirkastettua johdolle, jotta resurssit riittivät ja viestinnällä oli valtuus toimia?
- Miten sisäisellä viestinnällä pystyttiin lieventämään epävarmuutta?
- Mitkä olivat onnistumisen aakkoset?
Ilmoittaudu Hyppytunnille alta!
Tapahtuman tiedot
Aika: 10. huhtikuuta 2025 8.30-9.30
Paikka: Zoom